Logowanie
Regulamin Internetowego
Biura Obsługi Klienta (IBOK) zwanego również Portalem e-usług
Gminy Buczek
§1
Postanowienia ogólne
§2
Rejestracja
5. Udostępnienie konta w IBOK następuje najpóźniej w ciągu trzech dni roboczych po pozytywnym zweryfikowaniu danych podanych w formularzu rejestracyjnym.
6. Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność za błędnie wprowadzone dane we wniosku/formularzu zgłoszeniowym.
7. Użytkownik powinien przechowywać hasło w sposób zabezpieczający je przed dostępem osób trzecich.
8. W przypadku zmiany adresu e-mail lub utraty prawa dostępu do danych dotyczących konta Użytkownik musi dokonać ponownej rejestracji w systemie IBOK oraz poinformować Gminę o tej zmianie. Dotychczasowy dostęp do systemu IBOK zostanie zablokowany.
9. Gmina zobowiązana jest do usunięcia danych Klienta z listy użytkowników IBOK na każde jego żądanie. Zgłoszenie musi być dokonane przez Użytkownika w formie pisemnego wniosku lub drogą elektroniczną.
§3
Polityka
bezpieczeństwa ochrony danych osobowych
1. Administratorem danych osobowych jest Wójt
Gminy Buczek.
2. Przetwarzanie danych osobowych odbywa się zgodnie z polityką bezpieczeństwa ochrony danych osobowych Urzędu Gminy Buczek. Dane osobowe użytkowników ujawniane są wyłącznie podmiotom przetwarzającym te dane na mocy zawartych umów powierzenia przetwarzania danych osobowych w celu realizacji usług na rzecz administratora tj. hostingu i obsług Strony IT.
§4
Zasady
korzystania z IBOK
1. Korzystanie z IBOK jest możliwe po podaniu podczas logowania właściwego loginu Użytkownika i hasła.
2. Gmina nie ponosi odpowiedzialności za skutki wynikające z użycia loginu i hasła przez osoby trzecie oraz za sposób, w jaki Użytkownik korzysta z IBOK.
3.
IBOK udostępnia Użytkownikowi następujące usługi:
·
Udostępnienie
wartości odczytu przez Internet - Klient ze strefy klienta (po zalogowaniu)
ma dostęp do listy zebranych przez system odczytów wodomierzy jakie posiada.
Dostaje zwrotną informację po przetworzeniu przez system jego zapytania.
·
Wprowadzenie
za pośrednictwem portalu e-usług stanu wodomierza- Użytkownik logując się
do strefy klienta IBOK może wprowadzić do systemu bieżący odczyt wodomierza,
który zostanie przez system przetworzony, zweryfikowany i przekształcony w
e-fakturę.
·
e-rejestracja
zgłoszeń -Użytkownik logując się do strefy klienta IBOK wprowadza
informację, którą system przyjmuje i dysponuje dalsze czynności. Przyjęcie do
systemu zgłoszenia w zakresie nieprawidłowości dostarczania usług (niskie
ciśnienie, brudna woda itp.) lub techniczne np. zgłoszenie cieknącego wodomierza
itp.
·
Historia
płatności - Użytkownik ma możliwość wysłania zapytania do systemu dot.
dokonanych płatności, otrzymuje zwrotną informację na ten temat, z dostępem do
historycznych płatności i stanu swojego konta.
·
e-usługa
zdalnego odczytu - System przesyła zapytanie od klienta w celu dokonania
zdalnego odczytu urządzeń rejestrujących przepływ wody. Na tej podstawie system
generuje informację o zużyciu i fakturę, przesyłając odczyt i e-fakturę w
elektronicznej formie do IBOK.
·
e-wezwanie
do zapłaty - Na podstawie zgromadzonych danych system analizuje stan
należności i płatności dokonanych przez klienta generując w razie potrzeby i
przekazując na konto klienta w IBOK wezwanie do zapłaty.
·
e-nota
odsetkowa - Na podstawie zgromadzonych danych system analizuje stan
należności i płatności dokonanych przez klienta generując w razie potrzeby i
przekazując na konto klienta w IBOK notę odsetkową.
·
Elektroniczny
wniosek IBOK - użytkownik ma możliwość ściągnąć formularze wniosków:
wydanie warunków o zaopatrzenie w wodę, o zaopatrzenie w wodę i odprowadzenie
ścieków.
·
Elektroniczna
umowa IBOK - użytkownik ma możliwość ściągnąć formularze umowy wraz
załącznikami.
·
Publikacja
warunków pracy zakładu i możliwości przyłączenia- W IBOK klient ma dostęp
do różnych info. na temat bieżącego funkcjonowania zakładu. W tym możliwość
uzyskania info. prawnych: wyciągi uchwał, taryfy; bieżących info. dla klientów,
jak też dostęp do listy zastępczych punktów dostawy
wody.
·
E-płatność - możliwość dokonanie
płatności za otrzymane faktury bezpośrednio z poziomu IBOK za pośrednictwem
systemu e-płatności (analogicznie do płatności elektronicznej w sklepach
internetowych).
·
e-powiadomienia-Faktura - Platforma e-usług realizuje
automatycznie usługi powiadomień SMS-em komercyjnym/mailem o fakcie wystawienia
faktury elektr. do wskazanych odbiorców/grup
odbiorców.
·
e-faktura - Na podstawie danych uzyskanych od
klienta drogą radiową/za pośrednictwem konta klienta po wprowadzeniu stanu
wodomierza przez klienta, system przetwarza uzyskane dane przekazując klientowi
fakturę w formie elektronicznej.
·
e-monit - Platforma e-usług realizuje
automatycznie usługi powiadomień SMS-em komercyjnym/mailem o terminie
zbliżającej się płatności do wskazanych odbiorców.
·
e-powiadomienie
UMOWA – Platforma e-usług realizuje automatycznie usługi powiadomień SMS-em
komercyjnym/mailem do wskazanych odbiorców o upływie terminu wygaśnięcia umowy
o świadczeniu usług/upływie terminy przedłużenia umowy o świadczenie usług.
· e-komunikat - Platforma e-usług realizuje automatycznie usługi komunikatów SMS-em komercyjnym/mailem do wskazanych odbiorców/grup odbiorców komunikując informacje sieciowe np. o czasowym braku dostaw wody lub zagrożeniach (np. woda niezdatna do picia).
5. Rozpatrywanie wniosków zgłoszonych za pośrednictwem IBOK a wymagających zajęcia stanowiska przez Gminę, odbywa się w terminie do 30 dni. Odpowiedź zostanie przekazana Użytkownikowi elektronicznie, telefonicznie lub na piśmie.
6. Użytkownik zobowiązuje się do korzystania z IBOK zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz niniejszym Regulaminem. Użytkownik nie może dostarczać treści o charakterze bezprawnym.
7.
Gmina ma prawo zablokować dostęp do konta IBOK w
przypadku stwierdzenia korzystania
z niego przez Użytkownika w
sposób sprzeczny z niniejszym
Regulaminem lub obowiązującymi przepisami prawa. Użytkownik ma prawo w każdej chwili bez podania przyczyny do usunięcia
konta w portalu IBOK.
§5
Informacja techniczna
§6
Reklamacje
2. Rozpatrywanie reklamacji i zgłoszeń wszelkich nieprawidłowości odbywa się w terminie do 30 dni.
§7
Płatności
§8
Postanowienia
końcowe
1. Ewentualne spory rozstrzygane będą przez właściwy dla siedziby Gminy sąd powszechny.
2. W sprawach nie uregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie obowiązujące przepisy prawa, w szczególności przepisy kodeksu cywilnego oraz przepisy ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
3. Zmiana Regulaminu następuje w trybie i na zasadach jego wprowadzenia.
4. Regulamin wchodzi w życie z dniem 25.10.2018 r.